
" Η έρημος και η άνυδρος θέλουσιν ευφρανθή δι' αυτά, και η ερημία θέλει αγαλλιασθή και ανθήσει ως ρόδον."
Ησαίας 35,1
|
ΜΑΡΑΝΑΘΑ!
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΥΧΗ
ΕΛΑ ΧΡΙΣΤΕ ΞΑΝΑ! |
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2023
Δ |
Τ |
Τ |
Π |
Π |
Σ |
Κ |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
 |
Συντάχθηκε απο τον/την Εκδότης
|
Τετάρτη, 02 Φεβρουάριος 2011 00:12 |
Ιησούς: «Σίμων Ιωνά, αγαπάς με;»
Πέτρος: «Κύριε, συ εξεύρεις τα πάντα, συ γνωρίζεις ότι σε αγαπώ.» (Ιωάν. 21:17)
Ο Κύριός μας, μετά την ανάστασή του, ρωτά τον Πέτρο, εάν τον αγαπά και τούτο προς ενίσχυση του Πέτρου στην οδό της αφιέρωσης, που είχε ακόμη μπροστά του. Ο Κύριος Ιησούς επιδιώκει με την ερώτησή του αυτή και με την επακόλουθη απάντηση του Πέτρου να εγχαράξει στην καρδία του στενού ακολούθου του την επίτευξη της αποκατάστασης και σύσφιγξης της μεταξύ τους αγάπης. Ο Ιησούς επιθυμεί, όπως ο Πέτρος ενθυμείται στο μέλλον το έλεος, την αγάπη, την πιστότητα του Διδασκάλου του. Ο Κύριος δεν τον ρωτά περί της αγάπης του προς τη Μεσσιανική Βασιλεία ή προς το λαό του Θεού, αλλά περί της αγάπης του προς αυτόν τον ίδιον.
Καλεί τον Πέτρο με το παλιό του όνομα, «Σίμων Ιωνά», για να του υπενθυμίσει την καταγωγή του και το τι επετέλεσε η θεία χάρη σ’ αυτόν. Κατόπιν του θέτει με σαφήνεια την ερώτηση: «αγαπάς με;». Η ερώτηση αυτή πρέπει ν’ απαντηθεί από τον Πέτρο επίσης με σαφήνεια και ευθύτητα. Δεν τον ρωτά: Σίμων, υιέ του Ιωνά, μετανοείς για τη δειλία σου; ή Σίμων Ιωνά, εξακολουθείς να πιστεύεις σ’ εμένα; Τον ρωτά για την αγάπη του προς αυτόν, εξετάζει την αγάπη του προς τον Διδάσκαλό του, γιατί όποιος αγαπά τον Διδάσκαλό του, πιστεύει σε αυτόν και μετανοεί πικρά για τυχόν άρνησή του. Ναι, όποιος αγαπά, πιστεύει συγχρόνως. Κανένας δεν μπορεί να αγαπά έναν Λυτρωτή, εάν δεν πιστεύει σ’ αυτόν. Η αγάπη βασίζεται στην πίστη και αντίστροφα η πίστη λαμβάνει τη φλόγα της από την αγάπη. Η αγάπη είναι η κινητήρια δύναμη που μεταμορφώνει τον χαρακτήρα, την πορεία του πιστού. (Γαλ. 5:6)
Ο Κύριος Ιησούς εμπερικλείει όλες τις ερωτήσεις του σε δύο λέξεις: «αγαπάς με;» Τρεις φορές θέτει την ερώτηση αυτή προς τον Πέτρο. Όλοι μας αναγνωρίζουμε τη σπουδαιότητά της. Όταν εξετάζουμε εαυτούς, τότε ερευνάμε ιδιαιτέρως την αγάπη μας προς τον Κύριον, επειδή όλα έχουν εκεί την πηγή τους. Η αγάπη προς τον Κύριον είναι η κατευθυντήρια δύναμη στη ζωή ενός Χριστιανού.
Η αγάπη προς τον Θεόν και κατ’ επέκταση προς τον Υιόν του εξ όλης καρδίας, ψυχής και διανοίας είναι η πρώτη και η μεγαλύτερη εντολή του Υψίστου (Ματθ. 22:35-40, Μάρκ. 12:29-31) και αποτελεί την εκπλήρωση του νόμου Αυτού (Ρωμ. 13:10). Εξ αυτής κατόπιν απορρέει η αγάπη προς τον πλησίον, επεκτεινόμενη μέχρις εκείνης της προς τους εχθρούς. Η θεοειδής αρετή της αγάπης έλαβε δικαίως τον έξοχο τίτλο «σύνδεσμος της τελειότητας» (Κολ. 3:14). Εγκαθιδρύεται δε αυτή με τη θεία δύναμη στην καρδία του πιστού, μόνο όταν αυτός αφιερωθεί τελείως στον Χριστόν και αναγνωρίσει Αυτόν ως κεφαλή του.
Ας προσέξουμε όμως στη συνέχεια με πόση ταπεινοφροσύνη αποκρίνεται ο Απ. Πέτρος. Δεν επιχειρεί να εκφράσει με σχήματα λόγου τα αισθήματά του προς τον Κύριον και Σωτήρα του, ούτε αναζητεί αποδείξεις για την αγάπη του. Απαντά αμέσως, με απλότητα και ειλικρίνεια: «Κύριε, συ εξεύρεις τα πάντα, συ γνωρίζεις ότι σε αγαπώ.» Με άλλες λέξεις: Κύριε, επικαλούμαι την παντογνωσία σου. Εσύ μπορείς να διαβάσεις την καρδία μου, καθ’ εαυτό δεν χρειάζεται ν’ αποκριθώ. Εσύ γνωρίζεις, Κύριε, πως σε αγαπώ με όλη μου την καρδιά.
Θα μπορούσαμε κι εμείς, αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί και αδελφές, να δίναμε στον Λυτρωτή μας την ίδια απάντηση, εάν μας ρωτούσε σήμερα περί της δικής μας αγάπης προς το πρόσωπό του;
Είθε η διάνοιά μας να μελετά διαρκώς το μέγεθος της θείας αγαθότητας και θυσίας προς εμάς και η καρδία μας να πλημμυρίζει από αισθήματα σεβασμού, ευγνωμοσύνης, πίστης και αγάπης προς τον Θεόν και προς τον Κύριον Ιησούν Χριστόν. - ΑΜΗΝ
ΚΟΤΟΥΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Dortmund
|
|
Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 09 Φεβρουάριος 2011 00:53 |
|
|