" Η έρημος και η άνυδρος θέλουσιν ευφρανθή δι' αυτά, και η ερημία θέλει αγαλλιασθή και ανθήσει ως ρόδον."
Ησαίας 35,1
|
ΜΑΡΑΝΑΘΑ!
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΥΧΗ
ΕΛΑ ΧΡΙΣΤΕ ΞΑΝΑ! |
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2023
Δ |
Τ |
Τ |
Π |
Π |
Σ |
Κ |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την Εκδότης
|
Νύχτα χριστουγεννιάτικη στη Ρώμη... το Κολοσσαίο φωταγωγημένο και δίπλα του φωταγωγημένο το χριστουγεννιάτικο έλατο. Ατμόσφαιρα εορταστική , εντυπωσιακή έτσι εορτάζουν Χριστούγεννα εφέτος στη Ρώμη,έτσι και πέρυσι. Η αποκαλούμενη “αιώνια πόλη” δυστυχώς δεν αλλάζει αφού δεν αλλάζουν οι άνθρωποι,παραμένουν ίδιοι - όπως τότε που ζήταγαν άρτο και θεάματα, έτσι και σήμερα ζητάνε θέαμα, ατμόσφαιρα με λαμπιόνια και στολίδια και βέβαια όχι μόνο άρτο αλλά γαλοπούλες, γουρουνόπουλα, γλυκά και σαμπάνιες.
Οι χριστιανοί τότε ήταν το κύριο μενού στο θέαμα του Κολοσσαίου . Στο αμφιθέατρο ζητωκραύγαζαν και πέρναγαν μιά πολύ αξιομνημόνευτη μέρα αφού δεν ήταν και μικρό πράγμα να βλέπεις να σκίζονται οι σάρκες των χριστιανών απο τα λιοντάρια και επίσης πολύ όμορφο θέαμα οι χριστιανοί να καίγονται σαν λαμπάδες φέγγοντας τους δρόμους της αρχαίας Ρώμης . Και τώρα η εορταστική ατμόσφαιρα δεν είναι το ζητούμενο, αυτό που θέλουν όλοι;
Συνεπώς το έλατο με τα λαμπιόνια και τα στολίδια δίπλα στο Κολοσσαίο ταιριάζει απόλυτα... Δεν είναι και μικρό πράγμα να παίζεις και να γελοιοποιείς τον ερχομό του Χριστού με ένα φωταγωγημένο χριστουγεννιάτικο Κολοσσαίο καί μαζί ένα πολύ εντυπωσιακό χριστουγεννιάτικο έλατο! Ποιός θα μπορούσε να παρουσιάσει κάτι καλύτερο; Θα ήταν βέβαια και πολύ τρέντυ να έβαζαν και έναν άγιο Βασίλη να σκαρφαλώνει με σκάλα στα τείχη του Κολοσσαίου, τι λέτε;
Αλλά τι λέω οι Ιταλοί είναι καλύτεροι απο μας; αστεία πράγματα, εμείς έχουμε μιά ακρόπολη, ένα αρχαίο πνεύμα, την σοφία των περιπατητικών φιλοσόφων. Σαν γνήσιοι σωβινιστές εμείς οι Έλληνες είμαστε οι καλύτεροι... δεν χωράει αμφιβολία και τότε και σήμερα και πάντοτε! Όμως μη ξεχνάμε ότι οι αρχαίοι μας "σοφοί " σε μιά Αθήνα γεμάτη είδωλα εχλεύαζαν τον Απ. Παύλο όταν άκουσαν να τους λέγει για τον αναστημένο Χριστό και το ευαγγέλιο της σωτηρίας: "Ακούσαντες δε ανάστασιν νεκρών, οι μεν εχλεύαζον, οι δε είπον: περί τούτου θέλομεν σε ακούσει πάλιν." Πράξεις Αποστόλων 17:32. Το ίδιο δεν είναι και σήμερα... μιά Αθήνα γεμάτη είδωλα , αναρίθμητους ναούς με παραγέμισμα ειδώλων, εικόνων, αγαλμάτων, που γιορτάζει με κάθε είδος λαμπόγιαλο, τι άραγε ;
O Χριστός δεν γεννήθηκε Δεκέμβριο και αυτό είναι σαφές και προκύπτει απο πολλές πηγές π.χ διαβάζουμε "Καθώς αυτοί οι βοσκοί δεν είχανε ακόμη μαζέψει τα κοπάδια τους, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ο Οκτώβριος δεν είχε ακόμη ξεκινήσει, και ότι συνεπώς ο Κύριος μας δεν γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου, όταν δεν υπάρχουν κοπάδια στους αγρούς.........Πάνω σ'αυτή την βάση η ιδέα της γέννησης του Χριστού τον Δεκέμβριο πρέπει να εγκαταλειφτεί" (Αυτή η παραπομπή πάρθηκε από: R.E. Woodrow: "Babylon Mystery Religion", σελ. 141).*
Ακόμα διαβάζουμε σχετικά "H μεγαλύτερη ειδωλολατρική αίρεση η οποία προώθησε τον εορτασμό της 25ης Δεκεμβρίου σαν γιορτή σε όλον τον Ρωμαϊκό και Ελληνικό κόσμο ήταν η λατρεία του ήλιου η αλλιώς Μιθραϊσμός........ Η χειμερινή αυτή γιορτή ονομάζονταν "η γέννηση" - "η γέννηση του ήλιου" (Δες J. Frazer: "The Golden Bough", New York, Macmillan Co., 1935, σελ. 471. Αυτή η παραπομπή πάρθηκε από R. Woodrow, όπως παραπάνω, σελ. 143)*
Επίσης είναι σαφές ότι και οι πρώτοι Χριστιανοί δεν εόρταζαν την γέννηση του Χριστού ,γιατί δεν υπάρχει κάποια σχετική αναφορά περί της εορτής των χριστουγέννων στην Αγία Γραφή. Μήπως λοιπόν μιλάμε γιά τα Σατουρνάλια με χριστεπώνυμο περίβλημα ;
Στην Βικιπαιδεία el.wikipedia.org διαβάζουμε : "Τα Σατουρνάλια ήταν γιορτή των Ρωμαίων αφιερωμένη στο θεό Σατούρνους ο οποίος αντιστοιχεί στον ελληνικό θεό Κρόνο. Πραγματοποιόταν κατά τους χειμερινούς μήνες κατά την περίοδο του χειμερινού ηλιοστασίου, συνήθως στις 17 Δεκεμβρίου αλλά αργότερα η γιορτή κρατούσε έως και μια βδομάδα, μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου
Τα Σατουρνάλια ήταν μεγάλη και σημαντική γιορτή στη Ρώμη. Εκτός από τις τυπικές θυσίες, η γιορτή περιλάμβανε δημόσια αργία, καθώς και διάφορα έθιμα, όπως την ανταλλαγή μικρών δώρων ή υπαίθριες αγορές. Επιτρέπονταν τα τυχερά παιχνίδια ακόμα και για τους δούλους. Επίσημα ενδύματα δε φοριούνταν, ενώ οι δούλοι δεν μπορούσαν να τιμωρηθούν κι αντιμετώπιζαν με χλευασμό τους κυρίους τους. Γενικότερα οι ρόλοι αντιστρέφονταν ανάμεσα σε δούλους κι ιδιοκτήτες, κάτι που οδηγούσε σε ξέφρενο γλέντι, άφθονη οινοποσία και ακολασίες"
O Λιβάνιος σοφιστής και ρήτορας τον 4ο μετά Χριστό αιώνα περιγράφει τα ρωμαικά Σατουρνάλια ως εξής «Το εορταστικό πνεύμα είναι διάχυτο από τη μια άκρη του κόσμου ως την άλλη. Ολοι ξαφνικά θέλουν να ξοδέψουν χρήματα και γίνονται γενναιόδωροι όχι μόνο απέναντι στον εαυτό τους αλλά και για χάρη των άλλων. Δώρα, ατέλειωτα δώρα από όλους προς όλους.
Η γιορτή σημαίνει τη διακοπή κάθε είδους εργασίας και απασχόλησης, και ο κόσμος αφήνεται σε ατέλειωτη διασκέδαση· οι μαθητές το απολαμβάνουν περισσότερο απ' όλους - ούτε δάσκαλοι ούτε σχολειό» άντληση ιστορικής πληροφορίας απο άρθρο "Χριστούγεννα στη Ρώμη " του Θεοδ. Δ. Παπαγγελή καθηγητή Φιλολογίας Αριστοτελ. Παν/μίου Θεσ/νίκης
"Το 336 ο εορτασμός της γέννησης του Χριστού ορίσθηκε στην 25η Δεκεμβρίου. Την ίδια ημερομηνία ήταν και η γιορτή του Ηλίου... "
|
|
Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 20 Δεκέμβριος 2015 23:25 |
|
|