cd  Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ
spacer.png, 0 kB

alt

" Η έρημος και η άνυδρος θέλουσιν ευφρανθή δι' αυτά, και η ερημία θέλει αγαλλιασθή και ανθήσει ως ρόδον."

Ησαίας 35,1 

 
            ΜΑΡΑΝΑΘΑ!
     Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΥΧΗ
     ΕΛΑ ΧΡΙΣΤΕ ΞΑΝΑ!

       
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2022       

Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27  28  29  30 
31            

spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Τρίτη, 16 Δεκέμβριος 2008 01:03
 

Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ


Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ.

Ο σημερινός άνθρωπος δεν παύει να κάνει έναν αδιάκοπο αγώνα για να επιβιώσει. Οι καιροί είναι δύσκολοι όπως ομολογούν σχεδόν όλοι, και η προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή διαβίωση προβάλει επιτακτική. Πράγματα που παλαιότερα ήσαν άγνωστα στο γενικό κοινωνικό σύνολο ή θεωρούνταν από απρόσιτα έως είδος πολυτέλειας, σήμερα είναι απαραίτητα στους αγχώδεις και ταχύτατους ρυθμούς ζωής που ζούμε. Μέσα σε αυτή την δίνη των γεγονότων που αναλώνεται η ζωή μας μπορούμε άραγε να ξεχωρίσουμε τι πραγματικά έχουμε ανάγκη και ποίες είναι οι προτεραιότητες σε αυτήν;

ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΑΓΑΘΑ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΟΥ ΔΕΛΕΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ.


Το να εργασθεί κανείς σήμερα είναι κάτι το οποίο είναι αξιέπαινο και θεμιτό από όλο το κοινωνικό σύνολο. Το πρώτο που ρωτά κανείς γνωρίζοντας κάποιον είναι το τι δουλειά κάνει για να βγάλει τα συμπεράσματά του για την οικονομική κατάσταση του ατόμου αυτού αλλά και την θέση του μέσα στην κοινωνία. Βλέπετε δεν είναι και λίγοι οι άνθρωποι εκείνοι που κρίνουν έναν άνθρωπο από το εισόδημά του αλλά και το αντικείμενο της εργασίας του ως θέση στην κοινωνία. Αυτό βέβαια δεν μπορούμε να το κατηγορήσουμε γιατί ο κοσμικός άνθρωπος δεν θεωρεί πώς όλα στην γη είναι πρόσκαιρα και παροδικά, θεωρεί πώς θα παραμείνει εδώ αιώνια με αποτέλεσμα την αναζήτηση του να αποκτήσει την πλέον άνετη ζωή. Παρ όλα αυτά όμως και στο τέλος της ζωής του πλέον ο άνθρωπος θεωρεί ως καλά έργα τα περιουσιακά του στοιχεία ή την προώθηση των παιδιών του ως ικανούς επιστήμονες αρωγούς στο κοινωνικό σύνολο. Ασφαλώς είναι μια μεγάλη ικανοποίηση βλέποντας τους γονείς να καμαρώνουν τα παιδιά του άξια στελέχη στην κοινωνία όταν μάλιστα έχουν καταφέρει να τους εξασφαλίσουν ανέσεις και άνετη διαβίωση στα παιδικά αλλά και μετέπειτα χρόνια τους αλλά δεν είναι ο πραγματικός πλουτισμός που σώζει τον άνθρωπο. Άλλωστε σε καμία περίπτωση τα χρήματα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το πολύτιμο αίμα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού που πλήρωσε για λογαριασμό μας. Μπορούν όμως αν χρησιμοποιηθούν σωστά να γίνουν το μέσο με το οποίο δηλώνουμε είτε μετάνοια αποζημιώνοντας κάποιον που αδικήσαμε είτε προσφορά στο έργο διάδοσης του ευαγγελίου και αρωγής σε φτωχούς και ανήμπορους ανθρώπους που έχουν ανάγκη.
 

ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΚΟΜΙΖΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΣΑΡΚΙΚΗ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ.
 
Ο Κύριος κατά την διάρκεια της ζωής κάθε ανθρώπου επιτρέπει διάφορες καταστάσεις και περιπτώσεις που σκοπό έχουν την «εκπαίδευση» του, την διαμόρφωση του χαρακτήρα του. Μια από αυτές είναι ο πλουτισμός η απόκτηση υλικών αγαθών. Κατά την άποψή μου θα ήταν λάθος να πούμε ότι ο Κύριος δεν «συμπαθεί» κάποιον που είναι πλούσιος ενώ αγαπά μόνο τους φτωχούς . Ο Κύριος αγαπά όλους τους ανθρώπους και Αυτός είναι που επιτρέπει σε κάποιον να αποκτήσει υλικά αγαθά ενώ σε κάποιον άλλο λιγότερα ή πολύ λιγότερα. Και πάλι θέλω εδώ να σημειώσω πώς το να αποκτήσει κάποιος υλικά αγαθά πρέπει πρώτα από όλα να το θέλει ο ίδιος ο άνθρωπος να εργασθεί για αυτό, και ο Κύριος να συνηγορήσει, αλλά σε θεμιτά μέσα απόκτησης. Αυτό πρέπει να είναι ο Α και το Ω στην ζωή του ανθρώπου και ιδιαίτερα του πιστού που φοβάται τον Κύριο και αποδίδει πάντα όλα όσα έχει στην θέληση του Θεού και στην εύνοιά Του και πώς όλα ανήκουν σε Αυτόν. «όσο θέλεις δούλευε και όσα θέλει ο Θεός θα σου δώσει» , μια σοφή ρήση που δεν είναι ανάγκη να είναι «πνευματικός» άνθρωπος κανείς για να την καταλάβει.

Λουκάς 12:15 Και είπε προς αυτούς· Προσέχετε και φυλάττεσθε από της πλεονεξίας· διότι εάν τις έχη περισσά, η ζωή αυτού δεν συνίσταται εκ των υπαρχόντων αυτού.
 
   Πόσο μάλιστα ο πιστός που γνωρίζει πώς ακόμα και η ζωή που έχουμε αυτή η ενέργεια του Θεού που φύσηξε στους μικτύρες του Αδάμ και μέσο του Αδάμ σε όλο το ανθρώπινο γένος και αυτή ακόμα η ενέργεια της ζωής της σκέψης της χαράς της λύπης και των άλλων συναισθημάτων και αισθήσεων δεν είναι δικά του αλλά ανήκουν στον Πατέρα και Θεό.
Δευτερονόμιον 8:17 και είπης εν τη καρδία σου, Η δύναμίς μου και το κράτος της χειρός μου απέκτησαν εις εμέ τον πλούτον τούτον.
  18 Αλλά θέλεις ενθυμείσθαι Κύριον τον Θεόν σου· διότι αυτός είναι, όστις σε δίδει δύναμιν να αποκτάς πλούτη, διά να στερεώση την διαθήκην αυτού, την οποίαν ώμοσε προς τους πατέρας σου, ως είναι την ημέραν ταύτην.
 
Είναι ένας πρώτης τάξεως τρόπος για να ταπεινωθεί ο άνθρωπος και να μην θεωρήσει πώς αυτός είναι κάτι και μπορεί να αποκτά ότι θέλει ποντάροντας στις δυνάμεις του και μόνο.

Σαμουήλ Α' 2:7 Ο Κύριος πτωχίζει και πλουτίζει, ταπεινόνει και υψόνει.


ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ.

 
 
Με την σκέψη πώς όλα είναι πρόσκαιρα και πώς τίποτε δεν μπορεί να συγκριθεί με την άνωθεν Ιερουσαλήμ βαδίζουμε την στενή οδό της σωτηρίας. Δεν παύει όμως ο διάβολος ως αντίδικος να βάζει εμπόδια σε αυτό τον δρόμο. Το έδαφος είναι πρόσφορο και ο πειρασμός μεγάλος που μπορεί κάποιος πιστεύοντας πώς απλώς αποκτά για την εξασφάλιση τα του προς το ζην, στην πραγματικότητα να έχει περάσει στην πρώτη θέση της ζωή του η προσπάθεια απόκτησης υλικών αγαθών που ολοένα να γίνεται πιο έντονη με αποτέλεσμα πλέον να υπηρετεί όχι τον Κύριο, αλλά την εργασία, την βελτίωση της ζωής, οτιδήποτε δεν αφορά τον πατέρα Θεό και τις προτεραιότητες σε Αυτόν.

 
Κολοσσαείς 3:5 Νεκρώσατε λοιπόν τα μέλη σας τα επί της γης, πορνείαν, ακαθαρσίαν, πάθος, επιθυμίαν κακήν και την πλεονεξίαν, ήτις είναι ειδωλολατρεία,

 Οτιδήποτε βάζουμε στην θέση του Κυρίου και αφιερωνόμαστε σε αυτό, είναι είδωλο, και εξυπηρετώντας τους σκοπούς του το λατρεύουμε χωρίς ίσως να το αντιλαμβανόμαστε και τούτο είναι ειδωλολατρία. Και πώς ο σημερινός άνθρωπος να μην υποκύψει (προσκυνήσει) μπροστά σε όλα αυτά τα «αγαθά» που υπάρχουν σήμερα και που κάνουν τον άνθρωπο ακόμα και να θαυμάζει την μεγάλη ποικιλία αλλά και άνεση που παρέχουν όλα τα σύγχρονα “μέσα” στην ζωή του; Ασφαλώς για να μπορέσει ο άνθρωπος να επικεντρωθεί μπροστά σε όλα αυτά, να τα αποκτήσει αγοράζοντάς τα πρέπει να εργαστεί, κουραστεί, καταβάλει περισσότερο χρόνο και κόπο –μια και ο ήδη υπάρχων δεν αρκεί- “αγαθά” που πολλές φορές δεν είναι και απαραίτητα ,ίσως και μάταια, με αποτέλεσμα να μην μένει καθόλου πλέον χρόνος για μελέτη στην εκκλησία του Κυρίου. Όταν μάλιστα δεν αρκούν τα χρήματα για τα νέα αποκτήματα τότε δεν υπάρχει ούτε καθαρό μυαλό –σκέψη- για προσευχή απόθεση των προβλημάτων της ζωής στον Κύριο.


ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟΤΕΡΟ ΑΓΑΘΟ ΕΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΓΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟ ΤΗΝ ΩΦΕΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟ.
Κάτω από όλη αυτή την πίεση δεν δίνουμε την πρέπουσα σημασία σε ένα αγαθό που είναι το πολυτιμότερο και σπουδαιότερο απάνω στην γη και που δεν απαιτούνται χρήματα ή σωματικός κόπος για να το αποκτήσει κανείς. Είναι εντελώς δωρεάν και παρέχεται άφθονα και πλούσια σε όποιον το ζητήσει.
Ρωμαίους 3:24 δικαιούνται δε δωρεάν με την χάριν αυτού διά της απολυτρώσεως της εν Χριστώ Ιησού, Αυτό είναι ένα άλλο είδος πλουτισμού, είναι ο πνευματικός πλουτισμός, η αύξηση σε πνεύμα άγιο, η αύξηση σε πνευματικά αγαθά. Αρχίζοντας να πλουτίζουμε από αυτό το είδος του θησαυρού βλέπουμε πώς όλα είναι ασήμαντα μπροστά στο ύψος της χάριτος του Θεού αλλά και στο τέλος της ζωής, όπου το αποτέλεσμα των κόπων είναι η αιωνιότητα κοντά στον Κύριο, ως νύμφη, ως αδελφοί του Κυρίου, ως κοινωνοί θείας φύσεως. Πέτρου Α' 2:9 σεις όμως είσθε γένος εκλεκτόν, βασίλειον ιεράτευμα, έθνος άγιον....


 
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΒΛΟ ΟΠΟΥ ΠΙΣΤΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΔΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ.
 
Το πιο είναι το συμφέρον μας δεν είναι δύσκολο να το καταλάβουμε φτάνει να αποδεχτούμε τον Κύριο ως προσωπικό μας σωτήρα και να εμπιστευθούμε σε αυτόν την ζωή μας. Ακόμα μέσα από τα άγια λόγια του την βίβλο μπορούμε να πάρουμε σαν παράδειγμα ανθρώπους που ακολούθησαν την οδό του πνευματικού πλουτισμού και το αποτέλεσμα της επιλογής τους.
  1.  

    ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΙΩΣΗΦ

 
Γνωρίζουμε όλοι την περίπτωση του Ιωσήφ που πουλήθηκε από τα αδέλφια του σκλάβος στην Αίγυπτο. Αιτία ήταν η ζήλια όπου έφερε τον φθόνο με αποτέλεσμα την αμαρτία. Στην ταπεινή καρδιά όμως του Ιωσήφ δεν υπήρχε το πάθος για εκδίκηση ή το μίσος έτσι ώστε ο Κύριος να μείνει μαζί του και ο Ιωσήφ να εμπιστευθεί την ζωή σε αυτόν με αποτέλεσμα να θριαμβεύσει στο τέλος και από δούλος να γίνει ο δεύτερος άρχοντας της Αιγύπτου. Γένεσις 39 2. Και ήτο ο Κύριος μετά του Ιωσήφ, και ήτο άνθρωπος ευοδούμενος· και ευρίσκετο εν τω οίκω του κυρίου αυτού Αιγυπτίου. 3. Και είδεν ο κύριος αυτού, ότι ο Κύριος ήτο μετ' αυτού, και ευώδωνεν ο Κύριος εις τας χείρας αυτού πάντα όσα έκαμνε. 4. Και εύρηκεν ο Ιωσήφ χάριν έμπροσθεν αυτού και υπηρέτει αυτόν· και κατέστησεν αυτόν επιστάτην επί του οίκου αυτού· και πάντα όσα είχε, παρέδωκεν εις τας χείρας αυτού. Αυτός ο υλικός πλούτισμός ήρθε δεύτερος στην ζωή του Ιωσήφ μία και ήταν πλούσιος σε πνεύμα Θεού σε σεβασμό και υπακοή στο θέλημά Του από την στιγμή που πουλήθηκε δούλος και παρά την δύσκολη θέση του στο σπίτι του Πετεφρή προτίμησε την φυλακή παρά να προδώσει τον Κύριο.
20 Και λαβών ο κύριος του Ιωσήφ αυτόν, έβαλεν αυτόν εις την οχυράν φυλακήν, εις τον τόπον όπου οι δέσμιοι του βασιλέως ήσαν πεφυλακισμένοι και έμενεν εκεί εν τη οχυρά φυλακή. 21 Αλλ' ο Κύριος ήτο μετά του Ιωσήφ και επέχεεν εις αυτόν έλεος, και έδωκε χάριν εις αυτόν έμπροσθεν του αρχιδεσμοφύλακος.
 
  1. Ο ΜΩΥΣΗΣ

Άλλο παράδειγμα μέσα από την βίβλο ο Μωυσής. Στην ταπεινή του καρδιά βρήκε ο Κύριος το έδαφος να προωθήσει τα σχέδιά του για να απελευθερώσει τον λαό του από την δουλεία της Αιγύπτου. Παρ όλη την δυσκολία του να μιλήσει αλλά και τον φόβο του μπροστά στον φοβερό Φαραώ ο Μωυσής καίτοι αναθρεμμένος στο παλάτι σαν γιος του Φαραώ αλλά και με όλα τα πλούτη που τον περιέβαλαν προτίμησε την πραγματική του ταυτότητα σαν εκλεκτός του Θεού σαν Ισραηλίτης σαν δούλος και πτωχός σε υλικά αγαθά. Πλούσιος όμως στον Κύριο, στις ευλογίες του, στην χάρη του, στο έλεος του, και στην γη της επαγγελίας που υποσχέθηκε και έδωσε ο Κύριος στον τότε Ισραήλ αλλά και στον τώρα πνευματικό του πλέον λαό.

Πράξεις 7 
 35 Τούτον τον Μωϋσήν τον οποίον ηρνήθησαν ειπόντες· Τις σε κατέστησεν άρχοντα και δικαστήν; τούτον ο Θεός απέστειλεν αρχηγόν και λυτρωτήν διά χειρός του αγγέλου του φανέντος εις αυτόν εν τη βάτω.
36 Ούτος εξήγαγεν αυτούς, αφού έκαμε τέρατα και σημεία εν γη Αιγύπτου και εν τη Ερυθρά θαλάσση και εν τη ερήμω τεσσαράκοντα έτη.
37 Ούτος είναι ο Μωϋσής, όστις είπε προς τους υιούς του Ισραήλ· προφήτην εκ των αδελφών σας θέλει σας αναστήσει Κύριος ο Θεός σας, ως εμέ· αυτού θέλετε ακούσει.
38 Ούτος είναι όστις εν τη εκκλησία εν τη ερήμω εστάθη μετά του αγγέλου του λαλούντος προς αυτόν εν τω όρει Σινά και μετά των πατέρων ημών, και παρέλαβε λόγια ζωοποιά διά να δώση εις ημάς.
 

 

3. Ο ΔΑΝΙΗΛ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΣ


Τι άλλωστε θα μπορούσαμε να πούμε για τον Δανιήλ και τους τρεις νέους που βρέθηκαν μαζί του.

 
Προτίμησαν με κίνδυνο την ίδια τους την ζωή να μην υπακούσουν στην εντολή του Βασιλέα Ναβουχοδονόσορα και να απολαύσουν από τα πλούτη τα εδέσματα τα αμαρτωλά αλλά και την πλούσια και βασιλική περιποίηση που παρείχε. Δανιηλ α 5 Και διέταξεν εις αυτούς ο βασιλεύς καθημερινήν μερίδα από των βασιλικών εδεσμάτων και από του οίνου, τον οποίον αυτός έπινε· και αφού ανατραφώσι τρία έτη, να ίστανται μετά ταύτα ενώπιον του βασιλέως. 8 Αλλ' ο Δανιήλ έβαλεν εν τη καρδία αυτού να μη μιανθή από των εδεσμάτων του βασιλέως ουδέ από του οίνου τον οποίον εκείνος έπινε· διά τούτο παρεκάλεσε τον αρχιευνούχον να μη μιανθή. Τρανή απόδειξη ότι ο Θεός ευαρεστήθηκε στην πράξη του Δανιήλ και των τριών νέων είναι πώς η σωματική αλλά και πνευματική τους πρόοδος ήταν τέτοια που δεν είχαν καμία ανάγκη αυτών των υλικών αγαθών – απολαύσεων για να ευημερήσουν.

 

19 Και ελάλησε μετ' αυτών ο βασιλεύς· και δεν ευρέθη μεταξύ πάντων αυτών όμοιος του Δανιήλ, του Ανανία, του Μισαήλ και του Αζαρία, και ίσταντο ενώπιον του βασιλέως.20 Και εν πάση υποθέσει σοφίας και νοήσεως, περί της οποίας ο βασιλεύς ηρώτησεν αυτούς, εύρηκεν αυτούς δεκαπλασίως καλητέρους παρά πάντας τους μάγους και επαοιδούς, όσοι ήσαν εν παντί τω βασιλείω αυτού.
 
Ο Κύριος ανταμείβει όποιον επιθυμεί τα επουράνια τον πνευματικό πλούτο την αύξηση σε Πνεύμα Άγιο σε γνώση του θελήματος του Θεού σε κατανόηση των μυστηρίων Αυτού.

 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΠΏΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ.

 
Ας αναφερθούμε και στην περίπτωση των ανθρώπων εκείνων που μπροστά στην επιλογή τι είδους πλουτισμό επιθυμούν προτίμησαν ή μάλλον αντάλλαξαν τον πνευματικό πλούτο με τον υλικό.
 

 

Ο ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΝΕΑΝΙΑΣ

 
Χαρακτηριστική αλλά και συνάμα τραγική η φιγούρα του πλούσιου νεανίσκου που συνάντησε τον Κύριο. Ίσως να ήταν βέβαιος πως ο Κύριος θα του έδινε συγχαρητήρια για το ότι εκτελούσε τις εντολές και τα διατάγματα του νόμου. Η απάντηση του Κυρίου όμως τον έφερε σε μεγάλο δίλημμα: Ματθ. 19. 21 Είπε προς αυτόν ο Ιησούς· Εάν θέλης να ήσαι τέλειος, ύπαγε, πώλησον τα υπάρχοντά σου και δος εις πτωχούς, και θέλεις έχει θησαυρόν εν ουρανώ, και ελθέ, ακολούθει μοι. Αυτό που δίνει την αιώνια ζωή είναι η αφιέρωση της καρδιάς στον Κύριο αυτό πρέπει να είναι το πρώτο και το τελευταίο στην ζωή μας. Προφανώς ο νεανίσκος σαν πλούσιος θα απολάμβανε όλα τα επίγεια αγαθά και να τα στερηθεί θα ήταν μία μεγάλη πρόκληση αλλά και συνάμα απώλεια. Μπροστά λοιπόν σε αυτή την «βόλεψη» που είχε γιατί να μπαίνει σε ...περιπέτειες; Έτσι λοιπόν θεώρησε πώς θα ήταν μικρότερη η ζημία το να χάσει την αιώνια ζωή από τα πλούτη του και λυπήθηκε μεν αλλά αναχώρησε από τον Κύριο. 22 Ακούσας δε ο νεανίσκος τον λόγον, ανεχώρησε λυπούμενος· διότι είχε κτήματα πολλά.
 
  1. Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΒΑΛΑΑΜ

 
Άλλο ένα παράδειγμα προς αποφυγή ο Προφήτης του Θεού Βαλαάμ που χάριν χρημάτων που του υποσχέθηκε ο Βαλάκ ,βασιλέας των Μωαβιτών, δεν καταράστηκε ευθέως τον λαό Ισραήλ γιατί φοβήθηκε τον Θεό αλλά εισηγήθηκε στον Βαλάκ τον τρόπο με τον οποίο θα έκανε τον λαό να υποπέσει σε αμάρτημα έτσι ώστε να χάσει την εύνοια του Κυρίου. Το αποτέλεσμα τραγικό τόσο για τον λαό Ισραήλ όσο και για τον ίδιο περισσότερο.(Αριθμ. 31:8 , Ιησους Ναυη 13:22)
  • Ο ΙΟΥΔΑΣ Ο ΙΣΚΑΡΙΩΤΗΣ

  • Το πρόσωπο βέβαια που έχει συζητηθεί περισσότερο από όλα στην βίβλο και αφορά την φιλαργυρία είναι ο Ιούδας ο Ισκαριώτης. Οι κάτοικοι της Ισκαρίας φημίζονταν για τις διαχειριστικές τους ικανότητες στα οικονομικά θέματα και αυτός ήταν ο λόγος που επέλεξε ο Κύριος τον Ιούδα στην θέση του οικονομικού διαχειριστή – ταμεία- στην ομάδα των μαθητών του. Βέβαια αυτή η ικανότητα διαχείρισης μεταβλήθηκε σε αδυναμία ίσως σε πάθος με αποτέλεσμα μπροστά στον πραγματικό πλούτο και τις υποσχέσεις για αιώνια ζωή που είχαν το προνόμιο και την τύχη να απολαμβάνουν από πρώτο χέρι οι μαθητές, ο Ιούδας προτίμησε τα χρήματα φτάνοντας στο σημείο της προδοσίας. Αυτόν που πρόδωσε όμως στην πραγματικότητα ήταν τον ίδιο του τον εαυτό που έθεσε εκτός της βασιλείας του Θεού.

    Ο ΣΙΜΩΝ Ο ΜΑΓΟΣ

     
    Αξίζει να αναφέρουμε και τις περιπτώσεις κάποιων που επέλεξαν τον πνευματικό πλουτισμό αλλά συνάμα όχι μόνον να μην στερηθούν τον υλικό πλουτισμό αλλά αν γίνεται να τον αυξήσουν σε βάρος του πνεύματος σε βάρος της εν χριστώ διακονίας. Ο Σίμων ο μάγος είναι η μία περίπτωση.

    Παρ ότι είχε την διδασκαλία των δαιμονίων πράττοντας μαγείες και εκπλήσσοντας πάντες μόλις γνώρισε την αλήθεια βαπτίσθηκε και έμενε πάντοτε κοντά στον Φίλιππο. Πραξ 8-13. Όπως μας αναφέρει η αφήγηση της βίβλου τα σημεία και τα τέρατα που έκαναν τόσο ο Φίλιππος όσο και οι άλλοι απόστολοι με την δύναμη του Κυρίου ήταν τέτοια που μπροστά τους οι “μαγείες” του Σίμωνα ήσαν αστείες. Εδώ λοιπόν βρήκε ο διάβολος το έδαφος και έβαλε στον πειρασμό το Σίμωνα να επιστρέψει στο δια της δυνάμεως του σατανά κέρδος του και μάλιστα δριμύτερος με νέες δυνάμεις! Πράξεις 8:18 Ιδών δε ο Σίμων ότι διά της επιθέσεως των χειρών των αποστόλων δίδεται το Πνεύμα το Άγιον, προσέφερεν εις αυτούς χρήματα. 19 λέγων· Δότε και εις εμέ την εξουσίαν ταύτην, ώστε εις όντινα επιθέσω τας χείρας να λαμβάνη Πνεύμα Άγιον. Συνδυασμός απόκτησης υλικού πλούτου σε βάρος του πνευματικού. Μεγάλο λάθος μια και ο πνευματικός πλουτισμός δεν αγοράζεται με χρήματα. 20 Και ο Πέτρος είπε προς αυτόν· το αργύριόν σου ας ήναι μετά σου εις απώλειαν, διότι ενόμισας ότι η δωρεά του Θεού αποκτάται διά χρημάτων. Ο πνευματικός πλούτος κερδίζεται με πίστη με αγώνα με θυσίες στο όνομα του Ιησού Χριστού και με καρποφορία στο έργο του. Τιμόθεος Α' 6:6 Μέγας δε πλουτισμός είναι η ευσέβεια μετά αυταρκείας.

      Ο ΑΝΑΝΙΑΣ ΚΑΙ Η ΣΑΠΦΕΙΡΑ.
      ΠΡΑΞ. Ε 1-11

      Τι άλλωστε να πούμε για το παράδειγμα προς αποφυγή του Ανανία και της συζύγου του Σαπφείρας. Θέλησαν να συνδυάσουν το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Ναι μεν να προσφέρουν και να λάβουν τον έπαινο από τον Κύριο για την προσφορά τους στην πρώτη εκκλησία αλλά να υποκρύψουν την αλήθεια και την πραγματική αξία προς υλικό τους όφελος. Είναι ολέθριο σφάλμα να κοροϊδεύουμε τον Κύριο λέγοντας πώς αφιερώνουμε τα πάντα σε αυτόν υλικά και πνευματικά αλλά στην πραγματικότητα αυτό να μην είναι αλήθεια. Πραξ ε 4 ...δεν εψεύσθης εις ανθρώπους, αλλ' εις τον Θεόν. Ο Θεός θέλει αυτό που προσφέρουμε ως βοήθεια προς τους φτωχούς προς την υπηρεσία της εκκλησίας να το προσφέρουμε με την καρδιά μας διότι η πρόθεση είναι αυτή που επιβραβεύει ο Κύριος και όχι το χρηματικό ποσό.

       ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΟΠΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΒΛΟ ΠΑΡ ΟΤΙ ΕΙΧΕ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ ΠΡΟΣ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣ ΔΟΞΑ ΚΥΡΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.

      Ο ΑΒΡΑΑΜ

      Ο Αβραάμ είναι αναμφίβολα ο μεγαλύτερος στα πρόσωπα της παλαιάς διαθήκης που αφορά την πίστη του και την υπακοή του στα διατάγματα και τις εντολές του Θεού. Παρ ότι είχε πολλά υπάρχοντα στην πατρίδα του (Ουρ) ο Θεός εξέτασε την καρδιά του και βρήκε το απόλυτο έδαφος για να επιτελέσει το έργο του. Γεν ιγ 2 Και ο Άβραμ ήτο πλούσιος σφόδρα εις κτήνη, εις αργύριον και εις χρυσίον. Και το έργο του ήταν η πλήρη δοκιμασία της πίστης ώστε να απαρνηθεί ένα μεγάλο μέρος της περιουσίας του (ακίνητης) και μόνο με όσα περιουσιακά στοιχεία μπορούσε να μεταφέρει καλείται να πάει σε ένα άγνωστο μέρος χωρίς στην αρχή να ξέρει ούτε καν πιο είναι αυτό. Γένεσις 12:1 Ο δε Κύριος είπε προς τον Άβραμ, Έξελθε εκ της γης σου, και εκ της συγγενείας σου, και εκ του οίκου του πατρός σου, εις την γην την οποίαν θέλω σοι δείξει· Μπροστά στην πίστη προς το θέλημα του Θεού και την υπόσχεση του για την γη της επαγγελίας ο Αβραάμ δεν διστάζει, απαρνείται όλα του τα υλικά αγαθά, και φεύγει για πάντα ακολουθώντας τον δρόμο που του δείχνει ο Θεός.

      Ο ΙΩΒ

       Ένα πρόσωπο που με το παράδειγμα του θα πρέπει να τον μιμούνται όλοι οι πιστοί που επιτρέπει ο Κύριος και βρίσκονται στην ίδια περίπτωση με αυτόν είναι ο Ιώβ. Η αφήγηση της βίβλου μας παρουσιάζει αυτόν τον άνθρωπο ως πλούσιο και υλικά και πνευματικά. Ναι μεν είχε πολλά περιουσιακά στοιχεία κινητά και ακίνητα αλλά ο πνευματικός του πλούτος ήταν πολύ μεγαλύτερος έτσι ώστε να λατρεύει τον Θεό και να αποδίδει θυσίες τόσο για τον εαυτόν του και την ευημερία του αλλά και για τα παιδιά του αν έσφαλαν ενώπιον του Κυρίου και αμάρτησαν. Ιωβ α 5

      Η υπομονή του αλλά και η αιτιολογία πάντων των αγαθών που είχε αποκτήσει οφείλονταν στον Θεό και στην εύνοιά του και όχι στις ικανότητες του ιδίου. Άλλωστε μπροστά στην προτροπή της γυναίκας του «Βλασφήμησαν τον Θεόν και απόθανε.» Ιώβ β 9. Ο Ιώβ αποδίδοντας τα πάντα στον Θεό θεωρεί πώς πλούτος δεν είναι μόνο τα αγαθά αλλά περισσότερη η ζωή όταν αυτή διάγετε με αγιασμό, με ανάπτυξη Χριστοειδούς χαρακτήρα. Πέρα για πέρα αιτιολογημένη και σωστή η ρήση του:

        Ιωβ β΄ 10 «τα αγαθά μόνον θέλομεν δεχθή εκ του Θεού, και τα κακά δεν θέλομεν δεχθή;»
      Ιώβ 1:21... Γυμνός εξήλθον εκ κοιλίας μητρός μου και γυμνός θέλω επιστρέψει εκεί· ο Κύριος έδωκε και ο Κύριος αφήρεσεν· είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον.

      3.  Ο ΣΟΛΟΜΩΝΤΑΣ

      Ο ενδοξότερος και σπουδαιότερος βασιλιάς που απόλαυσε την μεγαλύτερη ευημερία πλούτο και δόξα είναι ίσως ο Σολομώντας . Ο Κύριος του εμπιστεύθηκε το βασίλειο του Ισραήλ και του έδωσε παρακαταθήκη από τον πατέρα του Δαβίδ ένα έθνος με πλήρη εδαφική ακεραιότητα χωρίς την ανάγκη άλλων μαχών και επεκτάσεων του Βασιλείου του. Μπροστά σε αυτή την μεγάλη και άνετη θέση του θρόνου με τον τόσο πλούτο ο Σολόμωντας ζήτησε από τον Κύριο πνευματικά αγαθά και σε καμία περίπτωση δεν θεώρησε πως ο υλικός πλούτος και η δόξα είναι αυτά που τον ξεχωρίζουν και τον μεγαλύνουν έναντι στους άλλους ανθρώπους.
      Βασιλέων α 5. Εφάνη δε ο Κύριος εν Γαβαών εις τον Σολομώντα καθ' ύπνον διά νυκτός· και είπεν ο Θεός, Ζήτησον τι να σοι δώσω.
       
       
      6. Ο δε Σολομών είπε, Συ έκαμες μέγα έλεος προς τον δούλον σου Δαβίδ τον πατέρα μου, επειδή περιεπάτησεν ενώπιόν σου εν αληθεία και εν δικαιοσύνη και εν ευθύτητι καρδίας μετά σού· και εφύλαξας εις αυτόν το μέγα τούτο έλεος και έδωκας εις αυτόν υιόν καθήμενον επί του θρόνου αυτού, καθώς την ημέραν ταύτην·

       
      7. και τώρα, Κύριε Θεέ μου, συ έκαμες τον δούλον σου βασιλέα αντί Δαβίδ του πατρός μου· και εγώ είμαι παιδάριον μικρόν· δεν εξεύρω πως να εξέρχωμαι και να εισέρχωμαι·

       
      8. και ο δούλός σου είναι εν μέσω του λαού σου, τον οποίον εξέλεξας, λαού μεγάλου, όστις εκ του πλήθους δεν δύναται να αριθμηθή ουδέ να λογαριασθή·

       
      9. δος λοιπόν εις τον δούλον σου καρδίαν νοήμονα εις το να κρίνη τον λαόν σου, διά να διακρίνω μεταξύ καλού και κακού· διότι τις δύναται να κρίνη τον λαόν σου τούτον τον μέγαν;

       
      10. Και ήρεσεν ο λόγος εις τον Κύριον, ότι ο Σολομών εζήτησε το πράγμα τούτο.
       
      11. Και είπεν ο Θεός προς αυτόν, Επειδή εζήτησας το πράγμα τούτο, και δεν εζήτησας εις σεαυτόν πολυζωΐαν, και δεν εζήτησας εις σεαυτόν πλούτη, και

       
      12. ιδού, έκαμα κατά τους λόγους σου· ιδού, έδωκα εις σε καρδίαν σοφήν και συνετήν, ώστε δεν εστάθη πρότερόν σου όμοιός σου, ουδέ μετά σε θέλει αναστηθή όμοιός σου·
       
       
      13. έτι δε έδωκα εις σε και ό,τι δεν εζήτησας, και πλούτον και δόξαν, ώστε μεταξύ των βασιλέων δεν θέλει είσθαι ουδείς όμοιός σου καθ' όλας τας ημέρας σου·
      ;">
       
       
       14. και εάν περιπατής εις τας οδούς μου, φυλάττων τα διατάγματά μου και τας εντολάς μου, καθώς περιεπάτησε Δαβίδ ο πατήρ σου, τότε θέλω μακρύνει
      τας ημέρας σου.
       
      Γνωρίζουμε βέβαια πώς στην συνέχεια ο Σολομώντας δεν στάθηκε αντάξιος των υποσχέσεων προς τον Θεό και της εμπιστοσύνης Του αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει είναι πως ο Ύψιστος ανταμείβει πλούσια όποιον ζητά την βασιλεία, και την αύξηση σε γνώση και σοφία Κυρίου.

       Υπάρχει βέβαια και η μετάνοια. Όταν μάλιστα ο άνθρωπος βλέπει πώς τα υλικά αγαθά που έχει αποκτήσει οφείλονται ή είναι προϊόντα αδικίας –κλοπής- τότε μπροστά στον έλεγχο της συνείδησης και στην αναζήτηση λύτρωσης έρχεται ο Κύριος, διορθώνει με έναν θαυμαστό τρόπο αυτή την κατάσταση και μεταμορφώνει τον άνθρωπο. Ένας τέτοιος άνθρωπος ήταν ο Ζακχαίος. Ήταν Τελώνης. Ένα επάγγελμα που όποιος το ασκούσε αποκόμιζε πολλά κέρδη μία και στηριζόταν στην είσπραξη φόρων που πολλές φορές ήσαν περισσότεροι από το κανονικό, ή τους επιβάρυνε με υπερβολικούς τόκους, ώστε το πλεόνασμα να καταλήγει στις δικές του τσέπες και όχι του κράτους . Δεν ήταν παράλογο ότι θεωρούνταν από τον υπόλοιπο λαό ως οι πλέον αμαρτωλοί, μετά τις πόρνες, άνθρωποι, και γι αυτό απόφευγαν να συναναστρέφονται μαζί τους. Έτσι λοιπόν αποκομμένος και απομονωμένος ο Ζακχαίος παρ ότι είχε αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια πολλά χρήματα μιας και ήταν αρχιτελώνης –θέση με προϋπηρεσία αλλά και ευθύνη- Λουκάς 19:2 δεν τον ικανοποιούσε ούτε η περιουσία του ούτε η θέση του αλλά “εζήτει να ίδη τον Ιησούν τις είναι”. Αυτή η πνευματική ανησυχία και ο ζήλος του για κάτι καλύτερο όσον αφορά την ζωή του αλλά και την ανάπαυση της συνείδησής του, που διαρκώς τον έλεγχε, είδε ο Κύριος στον Ζακχαίο. Υπήρχε όμως ένα εμπόδιο. Ήταν κοντός στο ανάστημα και ο κόσμος πολύς στο μέρος που θα περνούσε ο Ιησούς. Ανέβηκε λοιπόν σε ένα δέντρο για να δει τον Κύριο αν και ο Κύριος τον είχε δει πολύ πριν φτάσει σε εκείνο το σημείο. Τον είχε δει πριν από ημέρες, εβδομάδες, μήνες, χρόνια. Αυτό που περίμενε ήταν να ζητήσει τον Κύριο ο Ζακχαίος, και ο Κύριος μέσα στις εκατοντάδες ίσως και χιλιάδες κόσμου κατά την οδό να ξεχωρίσει τον μικρόσωμο αυτό άνθρωπο. Λουκάς 19:5 Και ως ήλθεν εις τον τόπον ο Ιησούς, αναβλέψας είδεν αυτόν και είπε προς αυτόν· Ζακχαίε, κατάβα ταχέως· διότι σήμερον πρέπει να μείνω εν τω οίκω σου.

      Αυτό που μας κάνει εντύπωση είναι το πόσο απόλυτος είναι ο Κύριος όσο αφορά την σωτηρία του Ζακχαίου. Πρέπει να μείνω στον οίκο σου αυτή είναι η επιτακτική ανάγκη για να κατασκηνώσει ο Κύριος στην κάθε καρδιά όπως τού Ζακχαίου.

       

      ΣΥΝΤΑΥΤΙΣΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ, ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΣΤΑ ΑΝΩΘΕΝ, ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ – ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ.
      Έχοντας τα παραπάνω υπό όψιν μας αναμφίβολα τα χρήματα διευκολύνουν την ζωή του ανθρώπου και αν δεν έχουν αποκτηθεί από αθέμιτα μέσα πρέπει να δεχθούμε πώς ο Κύριος έχει επιτρέψει και έχουμε αποκτήσει όλα αυτά. Πρέπει όμως να δεχτούμε πώς ανήκουν και στον Κύριο και πώς Αυτός έχει δικαίωμα όπως μας τα έδωσε πάλι να τα πάρει όποτε θέλει και αν θέλει. Το θέμα είναι αν τα χρήματα έχουν τον πρώτο ρόλο ή τον πρώτο λόγο την ζωή μας. Αν ναι τότε έχουμε αποτύχει να λατρεύουμε τον Κύριο με όλη την καρδιά με και με όλη την διάνοιά μας γιατί αντί Αυτού έχουμε βάλει το χρήμα και οτιδήποτε λατρεύεται αντί του Θεού ονομάζεται ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑ.

       Κολοσσαείς 3:5 Νεκρώσατε λοιπόν τα μέλη σας τα επί της γης, πορνείαν, ακαθαρσίαν, πάθος, επιθυμίαν κακήν και την πλεονεξίαν, ήτις είναι ειδωλολατρεία,

      Έρχονται στον νου μας τα λόγια του Ιησού στην παραβολή του σπορέα –γεωργού- που ο σπόρος πήγε στα αγκάθια. Όπως εξηγεί ο Ίδιος τα αγκάθια είναι οι μέριμνες της καθημερινότητας που πνίγουν τον λόγο, πνίγουν τον άνθρωπο, με αποτέλεσμα να ασχολείται με άλλα ζητήματα, σημαντικότερου για αυτόν ενδιαφέροντος από την σωτηρία του με αποτέλεσμα η απώλεια, ο χαμός.
       
      Ο Κύριος όμως μέσο του λόγου προειδοποιεί: Αποκάλυψις 3:11 Ιδού, έρχομαι ταχέως· κράτει εκείνο το οποίον έχεις, διά να μη λάβη μηδείς τον στέφανόν σου.

       ΠΡΟΤΡΟΠΗ- ΑΥΤΟΕΞΕΤΑΣΗ

      Ας προσπαθήσουμε όλοι με την χορηγία του πνεύματος του Θεού να μπορέσουμε να κατανοήσουμε το σπουδαίο και ανεκτίμητο δώρο που ετοιμάζει ο πατέρας Θεός για τα τέκνα του, και ας φροντίσουμε να θησαυρίζουμε σε καλά έργα, άξια της πίστεως που ομολογούμε, διότι είναι τα μόνα εφόδια που παίρνουμε μαζί μας κατά την αναχώρησή μας, και την εμφάνισή μας την ημέρα της κρίσεως ενώπιον του Κύριου των Κυριευόντων και Βασιλέα των Βασιλευόντων. Αμήν.


      Παν Κακούρης
    Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 03 Ιανουάριος 2011 18:24
     
    spacer.png, 0 kB
    spacer.png, 0 kB
    spacer.png, 0 kB